kpoplove

Alla inlägg under december 2014

Av Emma - 27 december 2014 22:41

För några dagar sedan fick jag två nya kompisar genom intresset k-pop. Min barndomskompis frågade mig plötsligt om jag gillar k-pop och jag sa ja. Det visade sig att hon hade två kompisar som också älskade k-pop och så började jag skriva med dem.

Meningen med detta inlägget är att jag gärna skulle vilja ha mer kompisar med det intresset. Så om du också ÄLSKAR k-pop kan du kik:a mig så kan vi diskutera k-pop i timmar.


Min kik är: bubblanemmie


 


Av Emma - 22 december 2014 18:32

Bara för att jag inte kommer på något kul att blogga om så får ni fyra selfies och fyra bilder på k-pop band jag gillar.

 


 

Första bilden: SHINee

Andra bilden: Boyfriend

Tredje bilden: Teen top

Fjärde bilden: EXO-K




Av Emma - 21 december 2014 22:44

Jag är typ obsessed with livestreams!

Har bara sett två som jag verkligen ser live men ändå. Nu kommer det vara en ny livestream varje vecka!

Med Matthew Lush och Nick Laws! Jag fangirlade sönder när de sa det! Ville bara typ få ur mig mina livestream feelings or something... Bye!

 

Länkar till deras youtubekanaler och deras boyfriendchannel.

 

Gaygod

Nickalaws

Lush



Av Emma - 19 december 2014 16:54

Har du dåligt självförtroende? Det har de flesta av mina kompisar och det är inte bra för någon. Jag har ganska bra självförtroende så jag tänkte dela med mig lite tips.


1. Lyssna inte på folk. Den enda du ska lyssna på är dig själv.

Säger folk att du är ful eller dålig, då är de bara dumma i huvudet!

2. Lär dig att älska dig själv. Starta dagen men att tänka att du är bra som du är för seriöst, det är du!

3. Tro inte att du skryter. Folk är väldigt bra på att tala om att man skryter när man säger att man blir nöjd med något man har gjort eller hur man ser ut. Exempel: Jag har precis ritat en bild som jag blir nöjd med. Jag visar den för min kompis och säger typ: Kolla vad jag ritade, blev jättenöjd! Och personen säger typ: Sluta skryt! Du skryter inte för att du säger att du är nöjd med något.


Hoppas att ni kan få bättre självförtroende av att följa dessa stegen. Jag har en kompis som hela tiden klagar över hur hon ser ut. Istället för att lyssna på mina och andras tips för att få bättre självförtroende, så säger hon att hon aldrig kommer få bättre självförtroende. Du ska aldrig säga att du inte kommer klara av det. Du måste försöka. Du kommer vara mycket gladare när du väl klarar det!

Av Emma - 18 december 2014 18:46

Seriously, det är jullov imorgon! Jag har inte köpt en enda julklapp... Jaja det fixar vi!


Tiden har gått så himla fort! Känns som igår jag öppnade min chokladkalender. Och nu är det mindre än en vecka kvar till julafton. Wow! Alla tror säkert att jag kommer spendera hela mitt jullov framför youtube typ dag ut och dag in men no, no, no! Kanske 1-2 timmar per dag. Inte mer för min syster och hennes pojkvän kommer. Jag vill spendera tid med dem. Och på julafton får vi inte använda internet. Typ en tradition i min familj. Eller jag antar att vi får det typ på morgonen och innan vi går och lägger oss men inte när alla är vakna. I alla fall är jag superexited for christmas!


Vi har julgala på vår skola också som jag nog har berättat om innan. Jag ska dansa och det är så kul! Vi hade genrep idag. So that was fun! But I gotta go! Bye!

Av Emma - 14 december 2014 22:38

Minns ni när jag skrev det där inlägget om hur mina beautydays ser ut? Idag var en sån dag. Idag ville jag se koreansk ut och jag själv tyckte att jag lyckades ganska bra. Bilder kommer här.

 

Ni får kommentera om ni tyckte att jag lyckades eller inte. Men jag måste verkligen fortsätta med min uppsats nu om jag inte ska behöva skriva hela natten.

Bye!

Av Emma - 13 december 2014 21:15

Nu ska jag bara svara på resten av frågorna.


När var senaste gången du sa att du älskade någon?

Jag vet inte... Säger det ganska ofta till mina vänner!


Meningen bakom ditt bloggnamn?

Funny story! Jag satt bredvid en kille i min klass och bara för att jag följer regler och sånt så kallade han mig för ängel. Han ville nog att det skulle låta som något negativt med jag tyckte bara det var ganska gulligt så jag ville få med det i mitt bloggnamn. Men jag kunde inte komma på något men typ angel så jag tänkte typ: Var bor änglar, jo i himlen. Och min blogg inte direkt så tråkig och deprimerande så jag döpte den till happysky.


Senaste boken du läste?

Räknas långa fanfics? I så fall var det "the writing on the wall" en chunjoe fanfic.


Boken du läser just nu?

I skolan läser jag "Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han.


Senaste serien du såg på?

Jag kollar inte på serier.


Senaste personen du pratade med?

Pappa


Hur är relationen mellan dig och senaste personen du fick ett sms av?

Om vi snackar sms och inte kik meddelande så var det Nattis, min brors flickvän och vi är bra vänner.

Om vi snackar kik meddelande så var det Alma och hon är min bästa vän!


Vad är din favoritmat?

Det beror på. Ibland donken, ibland typ något vegetariskt och ibland något fancy, typ indiskt.


Ett ställe du vill besöka?

Sydkorea, what else?


Senaste stället du var på?

I soffan och åt.


Gillar du någon just nu?

Nej, inte på det sättet.


Senaste gången du blev förolämpad?

Kan nog ha varit i torsdags.


Favoritgodis?

Jag vet inte, jag gillar allt godis typ.


Vilka instrument spelar du?

Kan några ackord på gitarr.


Favoritsmycke?

Får nog gå med halsband.


Vilken var den senaste sporten du spelade? 

Jag gillar inte sport så troligtvis något vi var tvungna att göra på idrotten.


Senaste låten du sjöng på?

Borde varit "the back of my hand brushes against yours".




Det var alla frågorna. Tog med nästan alla men vissa passade inte för mig och de tog jag inte med. Frågorna tog jag från Beas TMI tag. Här är den

 

Bye!

Av Emma - 13 december 2014 20:19

Så basically ska jag bara svara på massa frågor så att ni kan känna mig bättre...


Vad har du på dig? 

Svarta leggins, en lite oversize tröja med texten: tokyo japan, strumpor och underkläder.


Har du någonsin varit kär?

Nej det tror jag inte. Har gillat någon men inte riktigt på det sättet vad jag vet.


Har du någonsin haft ett hemskt slutpå ett förhållande?

Nej.


Hur lång är du?

Sist jag mätte mig, 167,5 cm tror jag


Hur mycket väger du?

Tror jag väger ungefär 53 kg


Har du några tatueringar?

Jag är 14 år... nej.


Har du några piercingar?

En i varje öra!;)


Favoritserie?

Jag kollar faktiskt inte på serier.. :o


Favoritband? 

Obviously teen top.


Något du saknar? 

Can´t think of anything.


Favoritlåt? 

Omg, det finns så många! Får jag säga tre? Bra. Alla är teen top låtar. Don´t judge. Snow kiss, don´t I och the back of my hand brushes against yours. Go check them out!


Hur gammal är du?

14 år.


Stjärntecken?

Oxe.


Egenskaper du letar efter i en partner?

Snäll, rolig och charmig


Favoritcitat?

"Det är bra att vatten finns, för annars skulle vi inte kunna lära oss simma och då skulle vi alla drunkna."


Favoritskådespelare?

Troye Sivan? Was that even a question?


Favoritfärg? 

#Rainbow


Hög eller låg musik?

Beror på vilken låt.


Vart går du när du är ledsen?

Min säng, med youtube och mat.


Hur lång tid tar det för dig att duscha?

Typ 10-15 min från att jag går in i badrummet till att jag går ut.


Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen?

En timme om man räknar mina 40 min då jag bara segar med frukost och kollar youtube.


Har du någon gång varit med i ett fysiskt bråk? 

Nej.


Turn on?

Cute eyes.


Turn off?

Nån som inte kan acceptera mig.


Har du några rädslor?

Ja.


När var senaste gången du grät?

Jag vet inte, måste ha varit när jag såg Connor Frantas coming out video. Ångrar mig såg precis en väldigt fin bild på instagram av Jamie Pine och Mike Jerry!




Det kommer flerfrågor men Jag tar inte med de nu för jag ska äta så skriver ett till inlägg sen med resten av frågorna.







Presentation


Hej! Jag heter Emma och är 14 år. Mitt liv består av k-pop, k-drama och att lära mig koreanska. Jag kommer blogga om allt möjligt som har med Korea att göra i princip. Mest k-pop. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards