kpoplove

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma - 31 oktober 2014 12:39

Halloweenfesten igår var awesome!! Jag träffade Leah för första gången och hon visade sig vara jättesnäll och rolig. Vi gick bus eller godis vilken var sjukt awkward eftersom jag tycker att vi är lite väl gamla för det men vi fick ju godis i alla fall! Almas förälsdrar hade fixat så vi skulle gå runt typ i trädgården och samla ledtrådar om var nästa ledtråd är och sånt och sedan fick vi alkoholfritt jordgubbsvin.

Resten av tiden hade vi bara jättekul och pratade och skrattade och ja. Bara hade allmänt trevligt.

Vi gick och la oss typ  vid halv tre och nu är jag hemma igen.

Jag klarade mig hela kvällen och natten utan wifi! Kändes så bra att komma hem och kunna kolla youtube!


 


Av Emma - 30 oktober 2014 14:12


Det tog ett tag att göra videon och den blev inte så bra men det får ni leva med.

 



 

Av Emma - 30 oktober 2014 11:52

Så jag ska vara docka på halloween/idag.

Halloween är ju egentligen imorgon men vi firar idag med halloweenfest och allt.

Men nu håller jag på att ladda upp videos på datorn där jag blir dockan jag ska vara ikväll.


På festen ska vi typ berätta spökhistorier vid en eld vilket jag ser fram emot men jag suger på spökhistorier så jag får väl bara sitta och lyssna. Sen ska vi ha ett stort hus för oss själva och det kommer vara sjukt läskigt. Jag hoppas verkligen att det ska bli en rolig fest. Jag har haft halloweenfester innan men de har inte blivit så där jättebra. Det hoppas jag att denna blir. Jag längtar!!!


 

Av Emma - 29 oktober 2014 21:07

Jag skulle försöka få in hela min personlighet i fyra bilder... Såhär bra gick det.

 

Det gick inte så där jättebra. Men nu vet ni att jag gillar nagellack, att rita, teen top och notebooks. Några av de kanske ni redan visste men aa... Ni fick lite bilder i alla fall vilket jag är ganska dålig på att lägga ut.

Av Emma - 29 oktober 2014 20:22

Jag kände att min blogg var lite tråkig så jag gjorde om den totalt!

Även om jag inte ens gillar lila så valde jag att göra hela min blogg lila... hmm...

Kände att jag ville ha med teen top på min header eftersom de nu är en del av mitt liv igen så aa.


Jag ska baka bananmuffins nu innan bananerna tar slut... Bye!

Av Emma - 29 oktober 2014 19:25

Jag MÅSTE lära mig Teen Top killarnas namn!

Nu när jag väl har börjat lyssna på dem igen så måste jag ju veta vem som är vem, eller hur?

Så nu sitter jag typ och pluggar Teen Top... Det är inte konstigt. Säger vi...

Gjorde ett collage där jag skrev vem som var vem så att det var lättare att plugga.

Nu tror ni nog att jag är världens freak.. Jaja!


Här är bilden.

 


Nu ska jag nog gå och göra lite kvällmat och fortsätta plugga... Bye!

Av Emma - 28 oktober 2014 23:37

Så igår kom jag och tänka på teen top. För er som inte vet är det ett k-pop band som jag och min kompis Alma nördade när vi gick i 6:an. När jag och Alma satt i bussen igår på väg hem från Göteborg så sjöng vi på massa gamla låtar och sen när jag hade kommit hem kom jag och tänka på teen top. Jag började undra varför vi slutade lyssna på dem och bestämde mig för att börja lyssna på dem igen. Jag menar, de är ju underbara!

Jag länkar min favoritlåt med dem HÄR


Något som har hänt idag är att jag var med Alma, hennes bror och hennes "plast" mamma och second hand shoppade och badade. Jag handlar inte second hand så ofta, något jag inte fattar varför. Det är ju både billigt och så kan man hitta riktigt snygga saker. Idag hittade jag till exempel en sjukt fin tröja för 80 kronor. Man kan ju hitta lika snygga saker för 20 eller 30 kronor men jag kände att jag gjorde ett fynd ändå.




Av Emma - 25 oktober 2014 10:12

Seriöst, min mobil funkar inte.

Jag kan inte ladda min telefon och då inte heller lägga över filer till datorn. Jag är nästan klar med mina "25 facts about me" men kan inte göra videon förrän jag har hittat ett sätt att lösa detta på. Så... I'm sorry!


En annan grej som händer dock som är lite roligare är att det snart är halloween och vi ska ha halloweenfest!

Det kommer vara jag och fem till! En utav dem har jag inte träffat än så det ska bli riktigt kul.

Festen är på torsdag så då kommer det förmodligen komma upp en bild på min sminkning och min outfit och sånt där.



Presentation


Hej! Jag heter Emma och är 14 år. Mitt liv består av k-pop, k-drama och att lära mig koreanska. Jag kommer blogga om allt möjligt som har med Korea att göra i princip. Mest k-pop. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards