kpoplove

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Emma - 6 november 2014 21:45

Så igår bestämde jag mig för att jag ville lära mig koreanska. Så jag började helt enkelt med hjälp av min bästa vän (google) att över sätta några av de viktigaste orden till koreanska och så skrev jag ner det i en lite bok. Sen ska jag fortsätta så och se om jag kan hitta någon bra sida med nån koreanska kurs. Imorgon ska jag börja med det koreanska alfabetet. Än sålänge har jag lärt mig att säga hej, hejdå, tack, apa, enhörning, godis, nej, ja, söt, puss och kyss. Och innan ni undrar, ja alla de orden är fruktansvärt viktiga.


Anledningen till att jag vill lära mig koreanska är för att det är ett så fint språk. Jag vet inte...

Och såklart för att mitt favoritband är från korea och sjunger på koreanska...


En annan grej är att jag ska lära mig en låttext på koreanska. Just for fun. Låten jag ska lära mig heter "angel" och kan ni gissa vem som sjunger den? Teen top. Vilken överraskning va?

Ne, men den håller jag i alla fall på att lära mig och jag har kommit så långt som första versen och refräng. Nästan halva låten. Men det är nog det som har hänt de senaste dagarna. Förlåt för att jag har varit dålig på att uppdatera men jag har haft fullt upp med koreanskan...

 


Presentation


Hej! Jag heter Emma och är 14 år. Mitt liv består av k-pop, k-drama och att lära mig koreanska. Jag kommer blogga om allt möjligt som har med Korea att göra i princip. Mest k-pop. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards