kpoplove

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Emma - 10 november 2014 19:26

Okej jag har fyra kompisar som lever i princip samma liv som jag... Internetlivet.

Alla har olika saker de gillar men vi har ändå samma sorts liv... Kind of.

Jag träffar inte de kompisarna så ofta. Bara en utav de.


Men de jag vill fokusera på i detta inlägg är de personerna som inte lever samma liv som jag och inte förstår vad jag pratar om. Majoriteten av mina vänner lever "normala" liv och det är lite störande för mig när jag hela tiden säger saker som de inte förstår. Så om du lever ett "normalt" liv men har kompisar som är som jag och lever via internet... Så ska jag nu lära dig några ord som kan vara bra att förstå. Förstår du inte dessa ord så kan du kanske uppfatta saker fel och såra någons känslor. Ja, internet kan vara så allvarligt.


1. Shipping. Så att shippa en person med någon annan är basically att du vill att den personen ska bli tillsammans med den andra personen. När du shippar någon gillar du tanken på att se dem i ett förhållande.

2. OTP. Någons otp är lite mer allvarligt än om man bara shippar någon. En otp är det "paret" du shippar mest. Kritiserar du någons otp kan de bli väldigt arga och du kan såra deras känslor rejält.

3. Fandom. När du är i en fandom kan du inte riktigt hantera dina känslor längre. Du kan vara i en fandom för ett band, en youtuber eller typ vad som helst. Jag är med i teen-top fandomen. Om de hade släppt en ny musikvideo eller något liknande skulle jag i princip dö inombords för hur glad jag är.


Det är typ det viktigaste. Om du vill veta mer bara sök "internet slang" på youtuber så kommer det komma upp massa videos som förklarar internetslang bättre än jag. Det var nog allt. Bye!

 


Presentation


Hej! Jag heter Emma och är 14 år. Mitt liv består av k-pop, k-drama och att lära mig koreanska. Jag kommer blogga om allt möjligt som har med Korea att göra i princip. Mest k-pop. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards